Nullamlacus dui ipsum

Nullamlacus dui ipsum conseque loborttis non euisque morbi penas dapibulum orna. Urnaultrices quis curabitur phasellentesque congue magnis vestibulum quismodo nulla et feugiat. Adipisciniapellentum leo ut consequam ris felit elit id nibh sociis malesuada.

Continue Reading »



  • img1
  • img2
  • img3
  • img4
  • img5

Το όραμά μας

 

ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
 

Τα παιδιά να βιώνουν τη χαρά της μάθησης, έχοντας την ευκαιρία να αναπτύξουν τα χαρίσματα και τις ικανότητές τους, σ’ ένα ασφαλές, χαρούμενο περιβάλλον, που θα καλλιεργεί την ισότητα, την αποδοχή της διαφορετικότητας, την κατανόηση και το σεβασμό.
 

ΕΜΦΑΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΑΣ ΜΟΝΑΔΑ

Α. Η ξεκάθαρη εφαρμογή της αντιρατσιστικής πολιτικής του  Υ.Π.Π.Α.Ν  στη σχολική μονάδα, με τη λειτουργική συμπερίληψή της στο σχολικό πρόγραμμα και τη σύνδεσή της με την ευρύτερη πολιτική του σχολείου, έτσι ώστε να  αντιμετωπίζονται οι ανεπιθύμητες συμπεριφορές, αλλά και να  διαχειριζόμαστε τυχόν ρατσιστικά περιστατικά με συνέπεια και σταθερότητα.

  Ο συγκεκριμένος στόχος απορρέει από το γεγονός ότι η σχολική μονάδα χαρακτηρίζεται από πολυπολιτισμικότητα. Συγκεκριμένα, όσον αφορά στη σύσταση του μαθητικού πληθυσμού, 50% περίπου αποτελείται από μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία, γεγονός που δεν μπορεί να αγνοηθεί στον καταρτισμό του σχεδίου ανάπτυξης της σχολικής μονάδας, αφού η ανομοιογένεια  και η διαφορετικότητα μπορεί να γίνει αιτία σχολικού και κοινωνικού αποκλεισμού, σχολικής αποτυχίας, καθώς και της δημιουργίας προβλημάτων και συγκρούσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής μονάδας (δάσκαλοι, μαθητές, γονείς).

ΣΤΟΧΟΙ :     

Μέσα από τις δράσεις της Σχολικής μας μονάδας στοχεύουμε:

Στην αύξηση της γνώσης και ευαισθητοποίησης των παιδιών για θέματα ρατσισμού, διαφορετικότητας και ανθρώπινων δικαιωμάτων, μέσα από την αναγνώριση οποιονδήποτε άμεσων ή έμμεσων, σκόπιμων ή άσκοπων λόγων, πράξεων και διαδικασιών που οδηγούν σε αρνητικές διακρίσεις συγκεκριμένων ατόμων με βάση τη διαφορετικότητά τους.

Στην καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας, ενσυναίσθησης και κοινωνικής ευαισθησίας στο πλαίσιο ανάπτυξης αντιρατσιστικής κουλτούρας.

Στην αλλαγή στάσεων και συμπεριφορών μέσα από την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και την ενίσχυση της αναστοχαστικής διαδικασίας σε θέματα συμπεριφορών.

 Στην ανάληψη δράσης από μέρους των ίδιων των παιδιών για πρόληψη και αντιμετώπιση ρατσιστικών περιστατικών και προώθηση της αλλαγής στο περιβάλλον με καλλιέργεια αξιών, όπως αυτή της ισότητας και του σεβασμού στα δικαιώματα όλων.

Στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας από όλα τα παιδιά μεταναστευτικής βιογραφίας με στόχο την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού και την ομαλή ένταξή τους στη σχολική μονάδα και στην ευρύτερη κοινωνία.

Ειδικότερα:

Οι μαθητές να:

Σέβονται τους δασκάλους και τους συμμαθητές τους και να το δείχνουν με τη συμπεριφορά τους.

Σέβονται τους συμμαθητές τους με τις ιδιαιτερότητες και τις διαφορές τους.

Επιδεικνύουν τη συμπεριφορά που αρμόζει  στους διάφορους χώρους  που βρίσκονται (π.χ. σχολείο, θέατρο, εκκλησία, μουσείο).

Αναλαμβάνουν τις υποχρεώσεις τους και να σέβονται τους κανονισμούς του σχολείου.

Αναπτύξουν διάθεση συμμετοχής στις δραστηριότητες που οργανώνει η σχολική κοινότητα.

Αναπτύξουν πνεύμα ισοτιμίας, συνεργασίας, αλληλεγγύης με όλα τα παιδιά του σχολείου.

Βελτιώσουν την επικοινωνία τους με τους συμμαθητές και τους δασκάλους τους.

Αναγνωρίσουν τους βασικούς λόγους που γίνονται η αιτία συγκρούσεων.

Αναπτύξουν δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων χωρίς επιθετικότητα.

Οι μαθητές με μεταναστευτική βιογραφία να:

Κατακτήσουν την ελληνική γλώσσα ανάλογα με το επίπεδο και τις ικανότητές τους τόσο στα πλαίσια της τάξης, όσο και στα πλαίσια των μαθημάτων ελληνικής γλώσσας που διδάσκονται στην αίθουσα Συναισθηματικής Αγωγής.
 

Β. Ο ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ «ΓΝΩΡΙΖΩ, ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ, ΔΙΕΚΔΙΚΩ»

Μία ακόμη σχολική χρονιά αρχίζει με ένα μεγάλο τμήμα της πατρίδας μας να παραμένει ακόμη κατεχόμενο. Είναι, λοιπόν, επιτακτικής σημασίας η γνωριμία των μαθητών με τα κατεχόμενα μέρη μας και η ειρηνική διεκδίκηση της επιστροφής τους.

Ο στόχος χωρίζεται σε τρεις επιμέρους ενότητες:

 (α) Γνωρίζω τον τόπο μου: Οι μαθητές μας θα γνωρίσουν την ιστορία, τις παραδόσεις, τους θρύλους, τους μύθους, τα ήθη και έθιμα των διάφορων περιοχών του τόπου μας, τόσο των ελεύθερων περιοχών όσο και της κατεχόμενης πατρίδας μας.

(β) Δεν Ξεχνώ την κατεχόμενη γη μου:  Η κατεχόμενη γη μας θα ζωντανέψει στα μάτια των παιδιών μέσα από την ενασχόληση με γεωγραφικά, ιστορικά, πολιτισμικά και γλωσσικά στοιχεία του τόπου μας.

(γ) Διεκδικώ την απελευθέρωση και την επανένωση της πατρίδας μου: Η διεκδίκηση για την απελευθέρωση και την επανένωση της πατρίδας μας δεν μπορεί, παρά να είναι συνεχής, να εκφράζεται με ειρηνικά μέσα και στη βάση της εφαρμογής των βασικών δικαιωμάτων και ελευθεριών του ανθρώπου.

Ο στόχος «Γνωρίζω, Δεν Ξεχνώ, Διεκδικώ», αναμένεται να προωθηθεί διαθεματικά και στα πλαίσια των διαφόρων μαθημάτων θα αξιοποιηθούν βιβλία, ταινίες, πηγές, επισκέψεις και εκδηλώσεις.  Οι μαθητές θα εμπλακούν σε ποικιλία δραστηριοτήτων και θα ασχοληθούν με  γραπτές και προφορικές εργασίες, έρευνες, μελέτες, κατασκευές, προβολές, συνεντεύξεις, συλλογή πληροφοριών, συλλογή φωτογραφιών, ζωγραφιές, τραγούδια, ποιήματα, σταυρόλεξα, αρκτικόλεξα, κρυπτόλεξα κτλ.
 

Γ. ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μετά από μια αρχική διερεύνηση των ζητημάτων και προβλημάτων που προκύπτουν σε σχέση με το σχολείο μας και τη περιοχή στην οποία αυτό βρίσκεται, αποφασίστηκε όπως για τη φετινή χρονιά να ασχοληθούμε με το θέμα: «Υπεύθυνη Παραγωγή και Κατανάλωση», θέμα το οποίο αναφέρεται στις ενότητες του Αναλυτικού μας Προγράμματος:

· Απορρίμματα

· Παραγωγή και Κατανάλωση   

· Αστική Ανάπτυξη

Στόχος μας τα παιδιά μέσα από την απόκτηση βασικών περιβαλλοντικών γνώσεων και δεξιότατων, να ευαισθητοποιηθούν και να υιοθετήσουν μοντέλα στάσεων και συμπεριφορών για τη δημιουργία και διατήρηση ενός καθαρού και υγιεινού περιβάλλοντος στο σχολείο, συμβάλλοντας έτσι στην αειφόρο ανάπτυξη ολόκληρης της κοινότητάς τους.

Μέσα από το πρόγραμμα τα παιδιά θα ενεργοποιηθούν σε τοπικό επίπεδο  και θα συμμετέχουν σε ποικίλες δράσεις, οι οποίες θα συμβάλουν:

· Στη μείωση, επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση απορριμμάτων στο σχολείο και στο σπίτι.  

· Στην εξεύρεση αειφόρων τρόπων διαχείρισης απορριμμάτων στη περιοχή.

· Στην υιοθέτηση μέτρων και προτάσεων αειφόρων καταναλωτικών συμπεριφορών από και προς το σχολείο τους.

· Στην περιβαλλοντική αναβάθμιση του σχολείου.  

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Δραστηριότητες

  • Ανακοινώσεις